El batle de Marratxí, Miquel Cabot, el primer tinent de batle, Joan Francesc Canyelles, i el batle de Palma, José Hila, es varen reunir dimecres a Cort per coordinar la col·laboració entre ambdues institucions amb l’objectiu de potenciar l’àrea metropolitana. A la trobada, els dos batles i Canyelles varen tractar qüestions relacionades amb la mobilitat sostenible, com la millora de les connexions, amb projectes que permetin millorar la xarxa de sanejament dels dos municipis i amb futurs convenis amb l’Institut Municipal d’Esports (IME) per tal que els residents a Marratxí puguin usar-ne les instal·lacions.

Així, Cabot, Canyelles i Hila varen comprometre’s a fer feina per potenciar l’àrea metropolitana; en aquest sentit, es demanarà una reunió amb el Consell de Mallorca per impulsar la iniciativa. Des del punt de vista de mobilitat sostenible, tots dos consistoris volen dur a terme diferents accions. Així, es treballarà amb el Consell en noves connexions per a vianants, bicicletes i vehicles de mobilitat personal que permetin anar d’un municipi a l’altre amb un mitjà diferent al cotxe. Pel que fa al transport públic, se seguirà fent feina en la línia iniciada la legislatura anterior amb l’arribada de l’EMT al Pla de Na Tesa. Per últim, també es volen impulsar els aparcaments dissuasius de Marratxí, que es troben a les aturades de tren, i que s’inclouran a la xarxa de Palma.

En un altre capítol, a la reunió es va acordar treballar en projectes conjunts per presentar al cànon de sanejament amb l’objectiu de millorar el sanejament de les aigües d’ambdues ciutats i cercar una solució conjunta. S’ha de recordar que la depuradora de Palma presta servei a quatre municipis, i un d’ells és Marratxí. Finalment, Cabot, Canyelles i Hila varen comprometre’s a agilitzar el conveni amb l’IME per tal de possibilitar l’ús de les instal·lacions esportives municipals de Palma a la ciutadania de Marratxí.

Acabada la reunió, Cabot va subratllar  “la bona entesa” entre les dues localitats. “Creim que des de 2015 Palma i Marratxí es miren de cara, quan abans es miraven d’esquena. La gran beneficiada és la ciutadania dels dos municipis”. De la seva banda, Hila va destacar que la reunió havia estat útil ” posar en comú” els temes compartits. “Palma i Marratxí tenim una bona relació i moltes ganes de fer feina de forma conjunta per donar solucions als nostres veïnats, hem de facilitar-los el seu dia a dia”.

Source: marratxi.es