L’Ajuntament de Marratxí se suma aquest dissabte a l’encesa de torres de defensa i talaies pels drets humans. L’encesa es farà a les 13 hores i a les 18:30 hores des del Museu del Fang. Només a les Balears ja hi ha confirmats un centenar de punts d’encesa, 58 d’ells a Mallorca. A més també hi haurà punts d’encesa a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i Andalusia a més del Líban, el Marroc i Tunísia, segons ha explicat Bel Busquets, vicepresidenta del Consell de Mallorca i consellera de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, que ha afegit que l’objectiu és “impulsar un moment de reflexió entorn del patrimoni i la reivindicació dels Drets Humans”.

“Estam molt contents d’adherir-nos una vegada més i participar en l’encesa de torres i talaies en favor dels drets humans. És un acte que va néixer a Marratxí de la mà del professorat de l’Institut de Marratxí i és un deure i un compromís que l’Ajuntament s’afegesqui a aquest acte en favor dels drets humans. A Marratxí ho farem des de la talaia nostra, que és el Museu del Fang, on encendrem la bengala i la llum per comunicar-nos amb les altres talaies”.

La Direcció Insular de Patrimoni liderarà un any més l’Encesa de Torres i Talaies del Mediterrani pels Drets Humans gràcies a la col·laboració del Consell de Mallorca, Amnistia Internacional, IES de Marratxí i el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació, a més del Servei d’Emergències 112 i els ajuntaments que s’han sumat. Enguany, Maria de la Mar Bonet ha elaborat el manifest.

Pep Lluís Pol, representant de l’IES Marratxí, ha recordat que la iniciativa va començar en el centre educatiu en 2017 i ha agraït que la Direcció Insular de Patrimoni hagi assumit la seva coordinació. A més ha tingut paraules d’elogi i agraïment per a les persones que fan de voluntàries perquè l’encesa sigui possible. D’altra banda, el portaveu d’Amnistia Internacional a Mallorca, Carles Martín, ha reconegut que esdeveniments com aquest “anima i dóna força a la seva entitat a continuar treballant”.

També ha participat en la roda de premsa Antònia Rosselló, coordinadora del Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació, qui ha considerat, segons Europa Press, que aquest esdeveniment escenifica la unió de pobles del mediterrani i ha recordat “especialment a aquelles persones que busquen una vida millor a l’altre costat del Mediterrani, on amb massa freqüència perden la vida”.