El ceramista Ramon Canyelles ha estat el guanyador de el Premi Benet Mas de Ceràmica, amb el projecte expositiu “Reivindicació de la terra vermella de ses coves de Can Guidet de Pòrtol”, segons el veredicte del Jurat del certamen. Canyelles planteja una reivindicació de l’ús de l’argila local per a la ceràmica tradicional, centrat en la terra vermella de Pòrtol i les diferents possibilitats que ofereix.

Canyelles succeeix Julio León a la llista de guanyadors del certamen. “Estic molt content i orgullós de ser el guanyador de el Premi Benet Mas, santamarier com jo i a què vaig tenir l’oportunitat de conèixer. De fet, ell també treballava amb la terra vermella. D’altra banda, jo tenc un vincle molt llarg amb la Fira del Fang de Marratxí, ja que vaig participar en la mateixa com a ceramista des de la segona edició i fins la trentena”, destaca Canyelles.

El Jurat -integrat pel regidor de Cultura, Josep Ramis, el responsable de l’Escola Municipal de Ceràmica, Joan Pere Català, el responsable del Museu del Fang, Toni Vich, la propietària de Ca Madò Bet dels Siurells, Coloma Canyelles, i el ceramista de Pòrtol Pere Coll- ha determinat que l’obra de Canyelles ha estat la millor de les presentades en aquesta edició. “Tots els membres de l’Jurat hem conclòs que la qualitat de totes les obres presentades ha estat molt elevada, i hem hagut de afinar molt a l’hora de triar el guanyador”, explica Ramis.

El Premi Benet Mas atorga a el guanyador, a més del reconeixement institucional i prestigi, el fet de poder mostrar el seu projecte ceràmic en un espai expositiu exclusiu dins de la XXXVI Fira de l’Fang, que es durà a terme entre el 7 i el 15 de març. El guanyador del premi també podrà realitzar una exposició de la seva obra en un dels centres d’exposicions municipals de Marratxí.

L’Ajuntament ha convocat, un any més, el Premi Benet Mas per potenciar i fomentar la creació, l’estudi, la investigació, el vessant artesana i artística en l’àmbit de la ceràmica i promocionar el mateix temps el sector terrisser i el nom de Marratxí com a municipi ceramista. La dotació de el premi és de 3.000 euros.

La convocatòria, com sempre, ha estat oberta a la participació de forma individual o col·lectiva, d’artesans, artistes, professionals de diversos àmbits, estudiants, estudiosos i entusiastes, relacionats directament o indirectament amb el món de la ceràmica.

Source: marratxi.es